Do stałego repertuaru usterek należą niesprawne turbosprężarki, pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze. Wielu właścicieli przeżywa szok, kiedy dowiaduje się, ile może kosztować wymiana części niewiele większej od długopisu. W ASO za komplet nowych wtryskiwaczy zapłacimy od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. W niezależnych serwisach też nie zawsze jest tanio!

Foto: Auto Świat
Regeneracja wtryskiwaczy - Zobacz kiedy warto to zrobić

Regeneracja wtryskiwaczy: szukaj przyczyny

Jeżeli mechanik skoncentruje się jedynie na usunięciu skutków awarii, czyli wymieni lub naprawi tylko zniszczone wtryskiwacze, a nie usunie przyczyn problemu, to najpóźniej po kilku miesiącach naprawę trzeba będzie powtórzyć.

Regeneracja wtryskiwaczy nawet w autach na gwarancji

Co zrobić, żeby uniknąć przykrych niespodzianek? Całkowicie nie da się ich wykluczyć, ale tankowanie dobrego paliwa, regularna wymiana filtrów i nieignorowanie jakichkolwiek objawów świadczących o usterkach zwiększają szanse, że używanie diesla nie stanie się finansową katastrofą.

strona 3

Uszkodzenia wtryskiwaczy objawiają się zwykle:

- problemami z rozruchem,

- zwiększonym zużyciem paliwa,

- metalicznym odgłosem pracy silnika,

Ignorowanie takich objawów grozi tym, że w najlepszym przypadku auto w końcu po prostu nie da się uruchomić. Jeżeli jednak ktoś będzie miał pecha, może się to skończyć np. wypaleniem tłoków (efekt pracy z „lejącymi” wtryskiwaczami), zatarciem silnika lub turbosprężarki (na skutek rozcieńczenia oleju paliwem), zapchaniem filtrów cząstek stałych (w wyniku zwiększonej emisji sadzy) czy zniszczeniem pompy wtryskowej.

Foto: Auto Świat
Regeneracja wtryskiwaczy - Zobacz kiedy warto to zrobić

Regeneracja wtryskiwaczy: dlaczego nie zawsze wymiana części jest najlepszym rozwiązaniem?

1. Naprawa wtryskiwaczy wymaga profesjonalnego sprzętu i wykwalifikowanego personelu. Zabiegi „naprawopodobne” wykonywane przez nieprzygotowanych do tego mechaników mogą tylko pogłębić problemy i narazić klienta na dodatkowe wydatki.

1. Cena naprawy lub regeneracji to zwykle zaledwie niewielki ułamek kosztów nowej części.

3. Podczas naprawy fachowiec może wychwycić przyczyny, które doprowadziły do awarii wtryskiwacza – np. opiłki zacierającej się pompy wtryskowej.

Regeneracja wtryskiwaczy: zadanie dla fachowców

 

Różnica w cenie uzasadnia naprawę. W sytuacji, kiedy koszt nowego wtryskiwacza do układu common rail sięga nawet ok. 2000 zł, naprawa za ok. 350 zł wydaje się jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Tym bardziej, że w przypadku profesjonalnej usługi nie trzeba się obawiać o trwałość naprawionej części – wymieniane są wszystkie elementy podlegające zużyciu. Moim zdaniem większość usterek wtryskiwaczy wynika z kiepskiej jakość paliw sprzedawanych w naszym kraju. Przy rozbiórce elementów widać różnicę między autami świeżo sprowadzonymi i długo używanymi w Polsce.

 

źródło

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/regeneracja-wtryskiwaczy-zobacz-kiedy-warto-to-zrobic/j118e17